Interim Management 

Profiel

Welkom op mijn website, fijn dat ik me aan u voor mag stellen!

Mijn naam is Arjan van der Meer. Ik ben sinds het jaar 2000 werkzaam in de financiële sector, vanaf 2010 als zelfstandig ondernemer.

Gedurende deze periode heb ik mogen werken bij diverse bedrijven in branches als: import bloemen, handel, industrieel, arbodienst, transport & vervoer, bouw, zakelijke dienstverlening, media, retail, fmcg.

Dit zijn bedrijven variërend in grootte, omzet en organisatie model. Van familiebedrijf tot multinationals.

De verschillende bedrijven en organisatiemodellen hebben mij gevormd tot een all-round professional.

Door mijn ruime ervaring blend ik snel in een nieuwe organisatie. Ik zie het als een persoonlijke uitdaging snel van toegevoegde waarde te zijn.

Bij deze toegevoegde waarde denk ik aan:
Het eigen maken van huidige processen en deze voortzetten. Indien gewenst, door de organisatie, ben ik in staat de processen te actualiseren.

Mijn kracht ligt in het oplossen van specifieke vraagstukken die aanwezig kunnen zijn naast de lopende processen.

Ik ben oprecht geïnteresseerd in het team waarmee ik werk. Ik streef naar een effectieve en harmonieuze samenwerking waarin ieder teamlid gemotiveerd wordt zijn/haar talenten optimaal in te zetten.

Tip: Niet alle tekst leesbaar in de PDF? Kies dan bij tekstgrootte  ()  90% of 80%.

Personalia

NaamArjan van der Meer
GeslachtMan
Geboortejaar1975
NationaliteitNederlandse

Vaardigheden

Organisatiesensitiviteit, besluitvaardig, probleemoplossend vermogen, organisatietalent

Attitude

Grondig, zorgvuldig en planmatig

Karaktereigenschappen

Empatisch vermogen, hands-on, teamplayer, positief kritisch en een doorzetter

Opleidingen en Cursussen

PDL2012
Management Essentials (softskills voor leidinggevenden)2009
Post-HBO Controller via Avans+2008
Information Controller via Avans+2006-2007
HEAO Bedrijfseconomie; keuzevakken Logistiek en Operations Research1994-1998
MBA certificaat Bedrijfseconomie1994
MEAO Bedrijfseconomie1991-1994
MAVO1987-1991

Softwarekennis

SAP FiCo
Magnitude
Informer
MS Office applicaties
JD Edwards Enterprise 1 (GL, AR en AP modules)
Exact

Werkervaring

Periodejanuari 2023 – october 2023Soort organisatieDanone Belux NV/SA - Verkooporganisatie Danone BeneluxFunctieSenior Financial Controller Alpro NL & Danone NL \ Project lead IBS MergeTaken en verantwoordelijkheden
  • Verantwoordelijk voor de standaard financial control activiteiten
  • Het oppakken van lopende projecten
  • Ondersteunen met de overgang van de overgang naar Danone Nutricia Nederland BV
Periodefebruari 2022 - december 2022Soort organisatieAlpro Comm VA - Producent van plantaardige voedingFunctieSenior Financial Controller Project lead IBS MergeTaken en verantwoordelijkheden
  • Verantwoordelijk voor de standaard financial control activiteiten
  • Het oppakken van lopende projecten
  • Themis België migratie project Alpro
Periodejanuari 2021 – januari 2022Soort organisatieAlpro Comm VA - Producent van plantaardige voedingFunctieSenior Financial Controller Alpro UK \ Project lead IBS MergeTaken en verantwoordelijkheden
  • Verantwoordelijk voor de standaard financial control activiteiten
  • Het oppakken van lopende projecten
  • Ondersteunen met de overgang van de overgang naar de UK
Periodejanuari 2020 – december 2020Soort organisatieDanone CBS Benelux - Shared Service Center t.b.v. Benelux organisatieFunctieProject lead m.b.t. Financial Control & Purchasing SN integratieTaken en verantwoordelijkheden
  • Verantwoordelijk voor de SN integratie (AMN en ELN voor Nederland en België) voor de bedrijfsonderdelen Financial Control en Purchasing
  • Taken waren onder andere het begeleiden van workshops met stakeholders, initiëren en begeleiden van migratie processen, ondersteuning van het test team en uitvoeren van de uiteindelijke migratie
Periodejuni 2018 - januari 2020Soort organisatieDanone 3PO - Werkzaam in de centrale inkoop van medische producten (zowel intern als via derde leveranciers en het verzorgen van de distributie van de medische producten naar verschillende CBU;sFunctieSenior Business ControllerTaken en verantwoordelijkheden
  • Het verzorgen van de PPV analyse, Cash controlling, hedging, 3PM costing, Industrial Write-offs, Royalty rapportage, voorraad analyse, Intercompany afstemming, CAPEX en GR/IR & PO analyses
  • In overleg het initiëren van verbeteringen in de huidige processen en het opzetten van nieuwe processen
Periodejanuari 2018 – juni 2018Soort organisatieDanone AMN Benelux - Sales Unit t.b.v. Verkoop van gespecialiseerde medische (baby) voedingFunctieSenior Financial Planning & Analysis ControllerTaken en verantwoordelijkheden
  • Voortzetten van de huidige functie o.a. overhead controlling
  • In overleg het initiëren van verbeteringen in de huidige processen en het opzetten van nieuwe processen
  • Diverse projecten opstarten/voort zetten, bijv. budget reporting, Travel & Expense kostenbesparing monitoring en ProBuyer structuur updaten
  • Onderhouden van de relatie met de business in België en Nederland vs de controlling afdeling in Nederland
Periodejuni 2017 – december 2017Soort organisatieDanone CBS Benelux - Shared Service Center t.b.v. Benelux organisatieFunctieGL & Reporting Manager Sales Units BeneluxTaken en verantwoordelijkheden
  • Aansturen van het GL team, ontwikkelen van de competenties van de teamleden
  • Het verzorgen van juiste, tijdige en volledige rapportages;
  • Onderhouden van de relatie met de stakeholders, zoals auditors, taks en de CBU’s
  • Ondersteunen van de Head of Financial Control in het verder harmoniseren van de werkzaamheden van het SSC
Periodeoktober 2016 – May 2017Soort organisatieDanone CBS Benelux - Shared Service Center t.b.v. Benelux organisatieFunctieSenior GL AccountantTaken en verantwoordelijkheden
    One Danone integratie: Overbrengen accounting ELN en AMN België naar CBS in Nederland

  • De werkzaamheden hielden in het inventariseren, overnemen en overdragen van de accounting werkzaamheden voor de Belgische entiteiten;
  • Zorgdragen voor een juiste integratie in de bestaande processen van het CBS
Periodejuni 2015- september 2016Soort organisatieNV Nutricia \MDC - Fabriek voor hoogwaardige medische en baby voedingFunctieAssistant Manager AccountingTaken en verantwoordelijkheden
  • Aansturen medewerkers NV Nutricia
  • Vervangen manager gedurende vakantie en afwezigheid
  • Verantwoordelijk voor de balans van MDC (= Medical Distribution Center)
  • Initiëren en opvolgen van acties om de balans op te schonen van MDC
  • Verwerken van de Actuals van SAP, via het programma Lucanet in het verslaggevingspakket BPC
  • Monitoren & verbeteren van het maandeindeproces voor MDC
  • Opzetten van procedures, werk instructies en tijdschema’s t.b.v. de dagelijkse werkzaamheden
  • Initieren van verbeterprocessen ten einde de efficiency te verbeteren en de papierstroom te verminderen
  • collega’s instrueren en assisteren m.b.t. de nieuwe processen
PeriodeSeptember 2014 – Mei 2015Soort organisatieRiviera Maison - Retailer woningaccessoires en meubelenFunctieHoofd Financiële AdministratieTaken en verantwoordelijkheden
  • Aansturen medewerkers Financiële Administratie
  • Opzetten van maandeinde procedure
  • Coördineren, en uitvoeren van de maandafsluiting
  • Initiëren en implementeren van de AO/IC processen
  • Verzorgen van financiële rapportages
  • Beheer van het grootboek voor vijf entiteiten
  • Controleren van salarissen en overige loonkosten
  • Bewaken rekening courant verhoudingen tussen de diverse entiteiten
  • Bewaken van de diverse facturatiestromen
  • Analyseren van accruals
  • Verantwoordelijk voor de kas-en banksaldi van de diverse entiteiten
  • Verzorgen van BTW-aangiftes, CBS-statistieken en overige fiscale aangiftes
PeriodeJanuari 2014 – Juli 2014Soort organisatieNV Nutricia \ MDC - Fabriek voor hoogwaardige medische en baby voedingFunctieAssistant Manager AccountingTaken en verantwoordelijkheden
  • Vervangen manager gedurende vakantie en afwezigheid
  • Verantwoordelijk voor de balans van MDC (= Medical Distribution Center)
  • Initiëren en opvolgen van acties om de balans op te schonen van MDC
  • Verwerken van de Actuals van SAP, via het programma Lucanet in het verslaggevingspakket BPC
  • Monitoren & verbeteren van het maandeindeproces voor MDC
  • Opzetten van procedures, werk instructies en tijdschema’s t.b.v. de dagelijkse werkzaamheden
  • Initieren van verbeterprocessen ten einde de efficiency te verbeteren en de papierstroom te verminderen
  • collega’s instrueren en assisteren m.b.t. de nieuwe processen
PeriodeJuni 2013 – November 2013Soort organisatieDanone Trading BV - Voedingsmiddelen bedrijf voor Zuivel, Water, Baby en Medische voedingsmiddelenFunctieManager FSSC – Accounting Danone Trading BVTaken en verantwoordelijkheden
  • Aansturen medewerkers FSSC Danone Trading BV
  • Vervangen manager AP gedurende vakantie
  • Key Account Accounting voor de Baby divisie
  • Verantwoordelijk voor de balans van de Baby divisie
  • Initiëren en opvolgen van acties om de balans op te schonen van de Baby divisie
  • Verwerken van de Actuals van JDE in het verslaggevingspakket BPC en gedurende halfjaarsafsluiting ook in het pakket Magnitude
  • Monitoren & verbeteren van het maandeindeproces voor de Baby divisie
  • Opzetten van procedures, werk instructies en tijdschema’s t.b.v. de dagelijkse werkzaamheden
PeriodeApril 2012 – Juni 2013Soort organisatieBrush HMA BV - Producent Turbo Generatoren voor de zware industrieFunctieHoofd Financiële AdministratieTaken en verantwoordelijkheden
  • Het verzorgen van de volledige financiële administratie (crediteuren-, debiteurenadministratie & het grootboek);
  • Aansturen van de salarisadministratie;
  • Liquiditeitsbeheer (incl cash forecasting);
  • Verzorgen van een betrouwbare, volledige en tijdige vastlegging van de bedrijfsadministratie;
  • Verzorgen van de BTW, ICL en CBS intrastat aangiftes;
  • Het soepel laten verlopen van alle administratieve processen d.m.v. een zo goed mogelijke inrichting van de administratie en de
  • administratieve processen;
  • Het bewaken van de kwaliteit van de administratie;
  • Het leiding geven aan medewerkers van de administratieve afdeling (verdeling taken en motiveren);
  • Medewerkers instrueren en coachen m.b.t. proces veranderingen
  • Afstemming tussen het grootboek en de subledgers;
  • Intercompany afstemmingen;
  • (mede) Opstellen van maand-, kwartaal- en jaarverslagen;
  • Ondersteuning of advies geven aan de controller of bedrijfsleiding bij financieel-administratieve vragen en problemen;
  • Onderhouden van contacten met interne en externe partijen (afdelingen, klanten, leveranciers en instanties).
PeriodeNovember 2011 – April 2012Soort organisatieDanone Trading BV - Voedingsmiddelen bedrijf voor Zuivel, Water, Baby en Medische voedingsmiddelenFunctieSenior Financial AccountantTaken en verantwoordelijkheden
  • De functie van payroll accountant integreren in de functie van GL accountant.
Periodemaart 2011 – september 2011Soort organisatieParamount - Filmmaatschappij (distributie aan bioscopen en retailers)FunctieGroup Finance AccountantTaken en verantwoordelijkheden
  • Record-2-Record opdracht t.b.v. overgang naar ander ERP pakket
Periodejuli 2010 – februari 2011Soort organisatie20th Century Fox Home Entertainment - Filmmaatschappij (distributie aan bioscopen en retailers)FunctieFinancial Accountant & Assistent – ControllerTaken en verantwoordelijkheden
  • Het verzorgen van de financiële administratie
  • Het opzetten van rapportage’s t.b.v. resultaat releases
Periode:juli 2007 – april 2010Soort organisatieGetronics Nederland bv - ICT DienstverleningFunctieAdministration Unit Leader – AccountingTaken en verantwoordelijkheden
  • Aansturen en begeleiden van team van medewerkers
  • Verzorgen van de financiële administratie van diverse Getronics onderdelen
Periodejuli 2003 – juni 2007Soort organisatieBrunel Finance (Financiele detachering)FunctieFinancieel specialistTaken en verantwoordelijkheden

Opdrachten:
Periode : oktober 2005 – juni 2007
Organisatie : Getronics Pink Roccade
Soort organisatie : ICT Dienstverlening
Functie : Senior Assistant Accounting

Periode : november 2004 – oktober 2005
Organisatie : NCD (Nederlandse Cement Deelnemingsmaatschappij)
Soort organisatie : Bouwbedrijf
Functie : Assistent Controller

Periode : juli 2004 – november 2004
Organisatie : Alpha Flight Services
Soort organisatie : Cateraar in de vliegtuigindustrie
Functie : Assistent Controller

Periode : augustus 2003-juli 2004
Organisatie : Arbo Unie
Soort organisatie : Arbodienst
Functie : (Senior) Medewerker Bedrijfsvoering

Periodejanuari 2000-maart 2003Soort organisatieTarsal Koos Minck B.V. - Importhandel voor rozen en zomerbloemenFunctieHoofd administratieTaken en verantwoordelijkheden
  • Aansturen en begeleiden van medewerkers
  • Verzorgen van de financiële administratie
Periode1998-1999Soort organisatieFygir - Organisatie voor logistieke planning en scheduling softwareFunctieSupport ConsultantTaken en verantwoordelijkheden
  • Ondersteuning klanten met de logistieke planning en scheduling software

Contact

KVK-nummer

27373105

BTW-nummer

NL002043888B64

Stuur een bericht

Algemene Voorwaarden

8 + 2 =